Turak

Reggelre mar a nap besutott satrunkba mire ebredezni kezdtunk,kipihenve az utazasal jaro faradtsagot.Az ido csodalatosnak igerkezett,mar nagyon mehetnekunk volt igy hamar reggeliztunk,elkeszitettuk a megfelelo folyadek mennyiseget es elindultunk felfele.
  Ket gleccsert ,a Garstelet es a d Idrent keresztezve ertuk el a Punta Giordani 4046 m szikla szirtet.Pihenes es szendvics eves utan balra felfele mentunk majd egy meredek honyelven ertunk fel a Piramide Vincent 4215 m tetejere.Mind az 5 en most jartunk itt eloszor ,igy az ujdonsag elmenyevel gyonyorkodtunk a tajban.Innen leereszkedtunk  a Giordano bivak epitmenyhez ami egy kiugro szikla tetejere van epitve 4167 m re.Mesterseges letra lepcsokon lehet feljutni az epitmenyhez es a 3 m es Jezus szoborhoz.Itt sutkereztunk a napon egeszen a vissza ereszkedes idejeig.A jo ido eredmenyekent a vissza utat terdig ero latyakos hoba kellet megtegyuk.A satorhoz vissza erve meg sikerul elcsipni az utolso napsugarakat es gyonyorkodni a naplementeben.Ahogy kozeledett a hideg ejszaka ,szivesebben fekudtunk volna egy elore melegitett agyban es termeszetesen a beszelgetes temaja a nok voltak:)
  Masodik nap koran 5 kor ebredtunk es indultunk el tobb 4000 m feleti csucs megmaszasara.A hajnal sotet csendjeben ,fejlampa fenyenel mentunk at a glecser szakadekok felett.A Zumstein 4563 m oldalaban voltunk mikor ebredt a nap karpotolva,feledtetve tegnap esti ,,temankat,,:) Egesznap szep idoben meg felmentunk a Gnifetti,Parrot,Ludwigshohe,Corno Nero csucsaira.Utban vissza a sator fele gyonyorkodtunk Lyskamm hegy kihivo eles gerincein.Felvettuk elenk dobott kesztyuet es eldontottuk ,hogy holnap megprobalunk felmenni.
  Harmad nap hajnal 3 h kor ebredtunk,hogy a Lyskamm kockazatos gerincen feljusunk a csucsra es meg idoben a ho latyakosa valasa elott vissza erjunk.Almos ,lusta kozerzetemet a hegy alatt felvaltotta az adrenalinal teli izgatottsag mikor bekotottuk magunkat biztositasba.Szeretem az erzest mikor testem alarendelem a folytonos osszpontositasra,a hibatlan lepesekre,egyensuly  es haladas harmonizalasara.Az ut 2/3 mar megtettuk mire a nap elobujt a tavoli hegyek mogul.A csucsot 9 orakor ertuk el ahol a panoramaba gyonyorkodve fogyasztottuk el szendvicseink.Vissza fele az ut mar gyorsan ment,majd satorbontas es meg aznap a rossz idojaras elorejelzesere hallgatva ,legyalogoltunk a felvonoig es leertunk Alagna faluba.
  A 3 nap alatt sikerult femenjunk 9 dr 4000 m feletti csucsra amibol 3 mar 4500 m feletti:)
  Maradt meg 1-2 napunk a szabadsagunkbol igy elmentunk a Mount Blanc oldalaba ,a Teterousse magassagaban satoroztunk majd masnap a szeles idoben meg felgyalogoltunk a Goutier menedekhazig