Bebike

image

Kerékpárom tipusa: Nazca Fuego

Felszereltsége:

  • Kickstand pletscher
  • Luggage rack for recumbent bags: large rack
  • Avid BB7 disc brakes
  • Son 28 for disc brakes
  • Rohloff 14 speed hub
  • Mudguards front and rear
  • Headrest
  • Tyres: Schwalbe Marathon Racer
  • Colour: Yellow
  • Tillersteer stainless steel Ahead type
  • For a man, 72-75 kg, 182-183 cm

magyarországi forgalmazója: http://evobike.hu

Részlet egy törökországi bejegyzésből:
“Bebikevel mentem idaig 3500 km t, ebbol 2200-at a Gobe elnevezesu foldkoruli probalkozason…
Kisebb dolgok ami mas bicajon is elofordul: a fekeknek utanna allitani. Valtonal is allitottam mert fellazult a csavar es kicsit akadozva kapcsolt. A kormanynal is utanna kellet huzzak, kozben erzodott, hogy lazul. A riaszto jo otlet volt, segit, hogy jobban aludjak valamivel. Negativkent ertekelem, hogy nincs jol megoldva a vizpalack tartoja. Amit en talaltam ki, hogy szek ala rogzitem, annak hatranya, hogy egy docogos helyen elhagytam egyiket. A csomagtarto hossza kb 25-30 cm es barmely utazo taskat raktam ra, eltakarta a hatso lampat amit vegul ugy orvosoltam, hogy felraktam lampajat a fejtamaszra. Az elso fogaskerek, pedal egyuttest lehet mozgatni elore hatra a lab hosszahoz igazitani, de ez elfordul tengelye korul is es jo volna egy karcolas amihez viszonyitani lehetne tengelye koruli elfordulasat. Ez ervenyes a kormany allitasra is mert nehez szemre allitani es mikor elallitodot eszrevetlenul utanna csavarodtam es ugy ultem a szekben. Talan ami inkabb igazi problemat jelent az esos idoben van, mikor az elso kerek pont az elso fogaskerekre hanyja fel a sarat, vizes homokot. Ket gumidefektem volt amiota megvettem, mindketto annak a talalmanynak hibaja miatt amit a belso es kulso koze tettem. Ez egy muanyag csik, ami arra van kitalalva, hogy az aprobb tuske, uveg ne szurja ki. Elol, hatul torteno defektemnek az oka ez a szallag volt ami kisurolta a belsot.
Amugy ezek is inkabb eszrevetelek. Szekbiciklim megy mint az alom, az agyvalto egy fantasztikus talalmany, remelem kesobb is ezt fogom rola mondani. A kormany formaja jo valasztas volt mert konyebb tolni ha kell. Ma beszeltem ujra a franciaval aki mondta, hogy neki mar a 3 ik ilyen fekvo biciklije van es a hagyomanyosra hasonlito nagy M betus kormany a legjobb mert azzal lehet jol egyenesben tartani. Az enyemmel folyton kell keresni az egyensulyt es ettol inog kisse.
A ket skot biciklissel mikor talalkoztam, egy darobon egyutt mentunk es eszrevettem, hogy a zold jelzesnel kiugranak, viszonyitva hozzam. Ok elol mentek, csak lefele neztek. Nekem a nezelodesrol szol amikor haladok.
Az utszeli emberek, arusok nem reagaltak le oket, viszont amint en oda ertem, mindenki koszont integetet.
A bebikem furasagat mar nem csak tudomasul veszem hanem hatarozottan pozitv tulajdonsaganak tartom. Rengeteg mosoly, satorozo hely, baratsag az o erdeme.
Eleinte voltak ketelyeim a fekvo bringa valasztasaval de mar meggyozodtem dontesem helyessegerol. A bringas fajdalmak velejaroi mint csuklo, hat, nyaki, fenek fajdalmak teljesen elfelejtve, esetleg ha tuleroltetem terdem vagy kemenyebben nyomom a pedalokat akkor a hatam is nyomodik a szek hatanak de ez a 150 km es napokon fordult elo”

Újabb részlet egy bejegyzésemből:
“Tul sportos ehez a meredek kaptatokhoz es mar a maximumra allitottam szekemet. Ennek eredmenyekent a pedalokat is elobre kellett toljam. Ebben az ulo helyzetemben jobban bekerult az elso kerek alajam es veszitett bebikem a stabilitasabol. Nem jelent nagy gondot mert mar jol osszeszoktunk. Reg tervezem, hogy megfurom szekem es hatrabb tolva fogatom vissza, igy meg nagyobb lessz a doles szoge. Igy megemelkedik a csomag tarto, azt is meg furtam es lenebb helyeztem, hogy jobb legyen a stabilitas… Jo otlet volna a gyarto reszerol, hogy mar igy tobb felfogatasi lehetoseggel, lyukason arulja… csak otlet. Remelem nem gyengitettem meg annyira, hogy eltorjon. Lessz idom kiprobalni. Ha mar itt tartok, van par eszrevetelem az Evobike szamara. Az elso kerek kulso gumi vasarlasakor, Teheranban, szerencsere nem vettem meg a kinai oblos gumit. Surgos volt mar egy pot kulso igy mikor az udvarhelyi Kerobike ceg elkuldott 20*1,8 meretet a 20*1,5 helyet, nem is gondoltam, hogy ez a kicsi kulonbseg miatt nem tudom felrakni. A sar vedot leszerelve is csak szukosen fer el a villa kozott. Szerintem kellene a lehetoseg vastagabb gumira is. Van meg egy eszrevetelem. Ez a tipusu kerekpar elonye a hosszu utazasoknal, turaknal mutatkozik. A turazas allkalmaval eso, harmat vizezi az ejszakara ott hagyott szivacsot a szeken. En minden este leveszem. Eredetileg ugy van megoldva, hogy a fejtamaszt kellene eloszor lecsavarozni es utanna a szivacsot. En ugy rakom vissza a szivacsot, hogy nem nyulok a fej tamaszhoz de igy nem rogzul jol. Az uton ahany rekubenst lattam, mindegyik meg volt maszekelve, lehetne ezen javitani. Igertem az Evobike-nek eszreveteleim es ezt nekik szanom. Ezek kicsi dolgok, valojaban egy megbizhato kerekpar. Ha ujbol kellene valasszak, akkor is ezt valasztanam”