Gobesagok a nagyvilagban-Ismerkedes a rekubensel

  Nazcha Fuego fekvo kerekparomal amit en szekelyesen szekbiciklinek fogok hivni,2013 majus 3 an talalkoztam.Az Evobike es a KeroBike ceg segitett osszeallitani es leszallitani.Veresegyhazara este 6 ra ertem ki hugomekhoz ahol vart a csoda jarganyom.
image

  Kihasznalva a nap utolso orajat elkezdtem probalkozni az elso meterekel.A masodik probalkozasra mar mentem vagy 10 m t,majd leszalltam,forditottam Bebiken…mert kozben nevet is adtam neki..szoval forditottam rajta 180 fokot es vissza.Ez igy ment vagy fel orat mikor kezdtem probalkozni egy 90 fokos belathato!!! kanyaral majd az utca vegen le, 180 fok es vissza.Ennyi jutott elso napra.
  Masodik nap mar vartam nagyon ,hogy ujra probalkozzam.Az indulasal bajok voltak de mar batrabban mentem a Veresegyhazi Ligetben a hazak kozott.Egesz nap egy kor,megallas,indulas,jobbra kanyar,balra kanyar,pihizes es ujra.Igy kb 20 km t mentem
  Harmadik nap haza hoztam szekbiciklim Udvarhelyre es az utolso oraban itt is karikaztam 20 km.
  Negyedik nap mar 30 km t mentem.Igazabol most kezdtem latni hatranyait.Varosban ,autok kozott korlatolt a latasi viszony,meg mindig nehezen indultam es egyensulyoztam.Joval erzekenyebb kanyarban,dombra felfele nem lehet csalni lenduletbol sem kez rahuzasal.A combom eget az emelkedon es nem birtam egyenesen menni.Mar azon gondolkodtam,hogy rossz dontes volt megvenni ezt a ket kerekut.Nagy terveim,orias turak vannak elkepzelve vele.
  Otodik nap egy 50 km es tavot tuztem ki celul.Az atlagom jobb volt mint a hagyomanyos bringamon.Kezdem elvezni elonyet ..a latvany,ahogy kitarult a vilag elottem,az alacsonysaganak koszonhetoen a suhanas lejtore,egyeneseben hajtas nelkul es utoljara hagytam a legfontosabb a kenyelem.Nincs fenek,hatfajas,nem all el a nyakam,csuklom,konyokem.Nem zsibbad a kis ujam.Tudom korai errol beszelni de elmeny reggel hatradolni es indulni.
  Hatodik nap.A 60-70 km es tavot egyre magabiztosabban tekerem,mar keves a cikk cakkos menes es birok lassan is menni.A cekend lejtojen ereszkedve fekeznem kellet mar 45 km/h nal mert labilisnak tunt.
  Hetedik nap.Labaim nagyon faradnak mert nincsenek hozza szokva a fekve ero kifejteshez de csak erol a faradtsagrol tudok irni.Derekam,hatam,csuklom,fenekem,nyakam ami maskor gond volt most nem jelent problemat.
  Nyolcadik nap.Itt az ideje az spd cipot kiprobalni es a 2 oldalcsomag tartot ami egyenkent 54 literes ,Ortlieb,banan alaku darab.
image

Igy nezett ki mikor parnaval megtomve feltettem de mivel a Fuego egy alacsony sportos kategoria,ezert …gondolom… erossen megdolve elerte a csomagom a foldet.Nekialltam szekelyesen egy kalapacsal,szeggel,bicskaval es ujabb lyukakat keszitettem a felfogato muanyag kapcsoknak es igy sikerult kb 10 cm vel magasabbra tenni oket.Az spd cipot ujabb 70 km n probaltam ki a Termal furdo fele.Neha megfeledkeztem rola s bosszantot a leszalasnal de a kenyelem ,hogy nem kell tartsam labaim es huzo erot is adhatok a masik tolo erejehez nagyban emelte teljesito kepessegem.
  Kilencedik nap.Ezen a napon probaltam ki magasitott taskaimat
image

es a 130 km t.Nem ereztem jelenletet taskaimnak,igaz csak parnak voltak benne de igy ,hogy sulyuk alacsonyan volt inkabb stabilabbnak ereztem Bebiket.Egy szelmentes ,egyenes szakaszon kiprobaltam lehetoseget,hogy milyen sebessegre vagyok kepes kihajtani es az 57 km/h ig sikerult.A deli idot lustalkodasal toltottuk igy a vissza uton mar a Kalonda teton ert a naplemente.
image

  Tizedik nap.Idaigi tapasztalatom az,hogy csak a combom farad el es az talan jobban mint a hagyomanyos biciklin de az izomzat konnyen regeneralodik es masnap kutya bajom.A hatfajas,konyok,csuklo,fenek fajas biza napokig nem mulik el de ennel a szekbiciklnel ez nem problema.Mar magabiztosabban fekszem rajta es fekezes nelkul ereszkedtem le a cekenden Marefalva fele ahol a 40 km/h tilto tablanal mar 67 km/h ra voltam felgyorsulva.
  Ezen a napon egy 50 km es uton az eso cuccaim teszteltem.Idaig a poncho szeru eso kabatot,nadrag nelkul reszestettem elonybe mert nem izadtam alatta.Itt a fekves adta helyzetbe ezek nem jok.Szugsegesnek talaltamm az eso nadragom es eso kabatom .
 
  Nagyjabol ezek a tapasztalataim igy 400 km utan.Ez a forma orszagutra teremtetett.Nem szereti a kavicsos utat,az agyvalto egy jo dolog…o sem szereti az ero kifejtes alatti valtast de ha hirtelen megaltal ,lassultal egybol a megfelelo fokozatba lehet valtani.Tobbszor kerte a tovabbi kapcsolast a maximumrol es szamomra lehetetlen az 1,2 fokozattal lassan menni.A megoldasom az lessz,hogy nagyobb fogaskerekre cserelem az elso 46 fogu tarcsat.
  Kihasznaltam az esos idot ennek a bejegyzesnek a megirasara es holnap szerelesel fogom tolteni az idot..ismerkedest.Szeretnek elmenni egy par napos turara de az elott meg a zene halgatast is kellene gyakoroljam menes kozben.
  2013 maj 13

Ujabb het telt el es elertem az 1000 km t szekbiciklimel.Az elmult heten a vizes kulacs felrogziteset kinoztam minden formaban de sehogy sem akar jo lenni.Nem latok jobb megoldast mint a turazas alkalmaval hasznalt vizes tomlot fogom kialakitani szamomra megfelelore.
Teljesitmenyem kevesebb kb 20% al mint regi bringamon de a kenyelem karpotol.Kezdett fajni terdem ami meglepett mert nagyon extrem gyaloglasok ,hegymaszasok kozben sem fajt.Gondoltam elobbre allitom 1,5 cm vel a pedalokat igy mar az elso 100 metern megszunt fajni.Na gondoltam meg kiserletezek es meg egy cm t nyujtottam a pedalokat tarto csovon de rogvest fajt minden hajtas igy vissza es vegleges allapotataban tetszik a hajtas is.

2 responses to “Gobesagok a nagyvilagban-Ismerkedes a rekubensel

    • Koszonom a biztatast.Nem jo mult idoben beszelni a szep dolgokrol mint bringazas,tanc,sorozes…ezek nincsenek fuggosegben az elet kortol.Az eletkedvel vannak kapcsolatban es donteseinkel.

Hozzászólás