Gobesagok a nagyvilagban-A buszkesegrol

A tegnapi 3 kave es liter cola erdemenyekent uldogeltem a cseresznye fak alatt meg keson,10 h kor es gyonyorkodtem a karpatok felett lenyugvo nap fenyeben.Mogotte erdely es valahol kozepeben varoskam.Vajon mikor latom ujra?
Reggel kaveval kinalt a helyszinre kijovo popa es torpe tyuk tojta fott tojassal.Meselte,hogy csak az altala eloallitott kajat fogyassza…en is megemlitettem,hogy egy helyi termekeket forgalmazo ceg tamogat.Kerdezte,hogy miert nem tuzom ki a roman zaszlot is a szekely melle,mondtam azt is van ki kitegye.Beszelt meg,hogy tortenelem szakon vegzett es buszke tortenelmere.Amikor a dak torzsek bla..bla..a magyarok sehol sem voltak,sem amerika,sem …
  Amilyen hosszu az elottem ut,annyira befele is.A buszkesegrol filoztam ,hogy milyen alaptalan informaciokra epulo erzes mert igaz e sokan nem ertenek egyet a tortenelemel.Kicsit a szekely buszkesegen is gondolkodtam ,hogy milyen jol esik nekunk is mellunket veregetni de bizti van szegyelni valo is amit persze nem irnak tortenelem konyvbe.Par napja beszeltem valakivel az amerikai buszkesegrol,bemutattak neki a Tv ,mikrot es mukodeset mintha mas nem latott volna ilyent.Szoval a buszkeseg szerintem valogatott informaciokra epitkezik es a teljesseg hianyaban nem valos.Ez a szeretteinkre is ervenyes mert elfogultak vagyunk veluk.
  Na azert rendes volt a popa bacsi.
Utam a vegtelen utakon folytatodott egyre nagyobb melegben.A tavalyi bicajozas soran a legnehezebb a hosszu egyenesek voltak ez most a kedvencem.Enyhe ranyomassal lenduletben tartva gurulok es zenet hallgatok.Vegtelen foldek szepen megmuvelve,oregemberek a kapu arnyekaban uldogelnek,integetnek.

image

Urziceni utan 10 km korul pihentettem ketkerekum es jol lakottan tavoztam masfel ora utan.Enyhult az ido kozben es ez segitett a hatralevo 30 km n.Egy kisebb falu papjanal probalkoztam hatha megengedi a templom melle satrazni de nem lehetett mert korbe volt riasztva.A falu vegi mezot ajanlotta de nem tunt biztatonak igy nekilendultem a kovetkezo faluig es itt egy pici ,szebb idoket is megert,magan benzinkutnal egybol beleegyeztek a satrazasba….es meg meghivtak reggel egy kavera.136 km es mosakodas utan itt az ido pihenni.jo ejt

image

6 responses to “Gobesagok a nagyvilagban-A buszkesegrol

Hozzászólás