Góbéságok a nagyvilágban – Magyarország

Este kiszámoltam Veresegyházig a km et és úgy gondolom, hogy oda érhetek csütörtök estig ha minden jól alakul. Az időjárás előrejelzés szerint jó idők lesznek, egy nagy emelkedő ami előttem van az késleltethet. Reggel 4 kor felébredtem és 6 kor elindultam neki a kapaszkodónak. Két órai tekerés után megérkeztem a túlsó oldalon levő városkáig ahol bevásároltam, reggeliztem és mentem is tovább.

Ujabb hasonloságokat fedeztem fel Szlovénia és Erdély között. Itt is van borvíz, hecserlilekvár és a w.c. t ,,C,,vel ejtik mint mi.
  Útam kerülgette az autópályát a dombos tájakon. Itt taszítottam 10 p t és ereszkedtem 1 p et. Ez sokáig ismétlödőtt a 18 % lejtőkőn. Végül elértem a nagy síkságot és fekvőbringám előnye hamar meglátszott a km eken.

Sokan ajánlanak szállást ahogy közeledem Magyarország felé. Tegnap este is egy ilyen meghívást utasítottam vissza mert nem arra megyek és kértem a segítségét szálláshely keresésben a Letenye és Budapest között. Több egyeztetés után talált szállást keddre Fonyodon és szerdára is Székesfehérvárra.

A horvát határhoz 4 re értem be, kereken 100 km után. A határnál vásároltam maradék eurómra ételt és közben nézegettem a sátorhelynek valót. Itt pillantottam meg az alábbi táblát.

Nagyon de nagyon akartam, hogy beérjek magyarországra. Volt még 40 km addig de mire végig tudtam volna gondolni, hogy meg tudom e csinálni, már elcsattant az ostor vége lovaim hátán. Belesülyedtem a székembe és suhantam. Libabőrös voltam az izgalomtól,, hogy ma magyarul fogok beszélni, magyarul beszélő filmet nézek, magyar ételt eszek, magyar sört iszom:-)  Az árnyékom egyre hosszabbra nyúlt de 140 km után beértem a vámhoz. Ugy megörvendtem a magyar vámos nőnek, hogy muszáj volt megöleljem.

Sötétben értem be Letenyére ahol találtam szállást, magyar sört és pörköltet.
  Közben szállásban segítő Szalai Jánost sikerült felhívjam, hogy megprobálok még holnap, keddre beérni Székesfehérvárra és előbbre hozta a foglalást. Köszönöm János, majd valahol valakinek viszonzom én is.
  A 7 es úton szeretnék menni. Nem ismerem ezt a szakaszt. Figyelmeztettek, hogy sok a tiltás bicajosoknak és ilyenkor keresgélnem kell a kicsi útakat.

My Location: N 46°26’00,59″, E 16°43’23,15″

4 responses to “Góbéságok a nagyvilágban – Magyarország

1. Hahó Kobra Zoli!

Budapest közelében egy darabon elkísérünk ha nem bánod. Az érdi Magyar Földrajzi Múzeumnál pedig megállhatnál egy frissítés és fényképezés erejéig.

Hátszelet!

Zsolt

• Hahó, köszönöm. Holnap reggel 8 körül indulok Székesfehérvárról és kb 10h.. 10h30p érek oda. Meg is állnék ott egy reggelire és 11..11,30 kor indulhatnánk.