Góbéságok a nagyvilágban – Viszlát Amerika

Amerika kellemes meglepetés volt. Régebb egy arrogáns Amerikát ismertem. Mindehol hírdetik felsőbrendűségüket. Osszák az észt a világnak a demokráciáról, jólétről, az igazságról és ráadásul még boldognak is tartják magukat. Ez túl sok volt nekem így,  hogy mind igaz is legyen.
Itt van tej és van real tej. Van vaj és real vaj. Van burger, real burger, van mosoly és van real mosoly.
Az emberek tényleg udvariasak, a gazdaság tudjuk nagyon jó. Az átlag amerikai keres 3000$-t és lehet kapni 0.50$-ért szalonnás paszulykonzervet. Szélsőséges pl., de a szükségleti dolgokat mindenki megveheti. Itt is vannak panaszkodok elegen. Itt az nem tetszik az embereknek, hogy nagy a különbség a nép és a gazdagok között. A természetvédelmi parkok lenyügöztek engem. Itt is panaszkodott egy régi természetjáró, hogy túl sok kezdett lenni a törvény. Ez igaz, de több millió ember számára tették elérhetővé ezeket a természeti csodákat és természetes állapotukban csodálhatja bárki. Szinte mindenütt Amerikában szabad bicajozni az autópályákon. Nem tiltják, mint otthon és közben az én biztonságomról fecsegnek. A marihuána szabadon vásárolható és élvezhető Washington államban. Lehetne nálunk is, én csak a szabadság korlátozását látom.
A rendőrt a közösség választja, nem hatalmat véd, az emberek barátja.
Ezekről a székely ember csak álmodozik. A jólét nem mindenkinek jó. Rengeteg elhízott embert látok, főleg ahogy jöttem délre.
Amerika nagy élmény volt, természetesen jóval többet jelent mit tapasztaltam. Jöttem 4500 km-t és több mint  két hónapot. Viszlát Amerika.

1 responses to “Góbéságok a nagyvilágban – Viszlát Amerika

Hozzászólás